7 Kasım 2008 Cuma

45 Yıl Sonra Gerçekleşen Hayal


Sonunda yazımı yazabildim. Obama Obama dedim; ama adam seçimi kazanalı kaç gün oldu bir türlü atraksiyona geçemedim.


Evet, hepinizin bildiği gibi Obama bizi yanıltmadı ve ABD'nin 44. başkanı oldu.


Martin Luther King bundan 45 yıl önce "Bir hayalim var." diye seslenirken tahmin edebilir miydi acaba 45 yıl sonra bir siyahın başkan olarak ABD'ye sesleneceğini!..(Obama'nın Demokrat Parti adayı olarak konuşma yaptığı gün Martin Luther King'in konuşmasının 45. yıl dönümüydü) Ve artık 'hayal gerçekleşti'. Obama'nın eşi ve çocuklarıyla çıktığı o sahneye çıkması 'onlar için küçük ama Amerika için büyük bir adım'dı(bu sözü bir yerden hatırlıyorum ama).


Dilerim Barack Obama izleyeceği politikalarla da bizi yanıltmaz ve değişim gerçekleşir. İran bile 30 yıl sonra ilk kez kutlama mesajı gönderdi. Dünya ondan birşeyler bekliyor, evet.


Ve belirtmeden geçemeyeceğim. Cumhuriyetçi aday John McCain yeni Başkan Barack Obama'yı arayarak 'artık benim de başkanımsın' jesti yaptı. Bununla da kalmayıp seçim bölgesi Phoenix'te yaptığı konuşmada da, "Tanrı bu adamın yardımcısı olsun. Eski rakibimdi, şimdi başkanım olacak. Bunlar ülkemiz için zor günler. Güçlüklere karşı ona yardım etmek için elimden geleni yapma sözü veriyorum." dedi. Bakın işte ben bunu alkışlarım.



İlgilenenler için; Barack Obama'nın zafer konuşması

1 yorum:

Moonshield dedi ki...

Sözde soykırım için Ermenilere verdiği sözü tutmasın da..