2 Kasım 2008 Pazar

Doktordan, Temiz.



Sorarım sana blog, neden doktorlar mesleklerini plakalarında belirtmek isterler? "34 DR 118" gibi mesela. Mantığı nedir bunun? "Anasını satiim 6 yıl okudum ulen; dr plaka da alırım, beyaz önlük de giydiririm." türünden bir mantık mı bu yoksa? O olmasa gerek. Galiba arabalarını kolayca satabilmek için. Çünkü Türkiye'de sahibi doktor olan arabaların almaya değer nitelikte -ki buna daha çok 'temiz' denilir- olduğu gibi bir inanış var?

2003 model, Clio, Doktordan, Temiz.

"Doktordan? Ha tamam o zaman alalım Hüsamettin. İşte tam aradığım araba..." Niye peki? Doktordan olması o arabayı niye temiz yapsın ki? Doktorlar arabayı çarpamaz mı? Hipokrat Yemini'nde gizli kalmış, kamuoyuna açıklanmayan kısımlar mı var? ".......Gücüm yettiği kadar tedavimi hiçbir vakit kötülük için değil yardım için kullanacağıma ve arabımı çarpmayıp, temiz kullanacağıma......" Ya da acaba doktorlar arabalarını ameliyathane şartlarında, steril ve hijyenik ortamlarda mı kullanıyorlar? Sık sık sırtlarını dinleyip, arada benzin tahlili yapıyor olmaları da gayet muhtemel aslında.

Ve ülkemizde doktorlar haricinde arabası temiz(!) olan bir insan grubu daha vardır ki onlar da bayanlardır.

2002 model, Megane, Bayandan, Temiz.

Yine yaygın bir inanışa göre bayanların da arabası temiz olur? Neden blog? Oysa erkekler bayanları trafikte aşağılamaz mı? Park yapmayı bile beceremeyen, hız yapmaktan korkan kişiler de bayanlar değil mi! Hani sık sık arabalarını çarpan, trafiği felç eden bayanlar! Madem öyle niye bu erkek kısmısı araba bayandansa temiz olacağı inancını taşır? Bilakis daha kötü durumda olması gerekmez mi?

Aaa belki de arabanın gerçek anlamda temiz olacağını düşünüyorlardır... Kadınlar temizdir, titizdir filan ya hani. Mesela araba sahibi Hijyeniye'nin diğer bir araba sahibi bayan olan arkadaşı Steriliye ile olan konuşmasına göz atalım.

H: Ay kız Steriliye bugün öyle yoruldum, öyle yoruldum ki anlatamam. Derman kalmadı vallahi kolumda bacağımda, bayılacaktım.
S: Noldu kız Allah cezanı vermesin, naptın yine?
H: Bir baktım araba leş leş. İnsan içine çıkılmaz bu arabayla. Sonra Münevvergil görür filan mahallede dedikodu alır başını gider. Kaputu bir açtım, rezil halde rezil... Hemen yağçözle kirçözü alıp operasyona başladım. Sonra paspasları vernelli suyla yıkadım ki güzel koksunlar diye. Sonraaağğğ........


Eğer buysa maksat evet bayandan gayet de temiz bir araba alınabilir. Ancak bolca lavanta ve bulaşık deterjanı kokması da muhtemeldir.

3 yorum:

Moonshield dedi ki...

Valla doktorlar gööya düzenli, dikkatli falanlar ya. Hani toplumdaki mükemmel insan porfilini doktorluk yani. Daha küçükken nineler dedeler, "Doktor olucak benim torunum, maşallah çok zekiiii" dediklerinden pek acayip karşılamamak lazım. =P Çocuk napsın küçüklükten beri doktor doktor diyolar, olayım bari mantığıyla doktor oluyo, o kadar baskıdan sora bende plakasına dr koyuyo, sonra möhteşem karakteriyle trafiğe çıkıyo. =P Peeh.

babegazelle dedi ki...

bayandan temiz araba haaa,gelsinler bi de benim arabama baksınlar,arka koltukları komple çöplük olarak kullanıyorum,belediye ekipleri yakında çöp araba bulduk diye boşaltmaya gelicek bekliyorum hehehehühühhü.bi de kelime doğrulamayı kaptsan sanki daha mı iyi olur ki gözüm de görmez debelendim

semi davis juniour dedi ki...

dostum dr plakalara trafikte ayrıcalık var. polisten ufak tefek sıyrıklarla sıyrılıyolar. annem öğretmen babam öğretim üyesi dr plaka almak için az uğraşmadılar (ama alamadılar hehe:D:p)