20 Aralık 2008 Cumartesi

Mutluluk sadece paylaşıldığında gerçek.


Bazı kişiler vardır, zevklerine güvenirsiniz. Narziss öyle biri benim için. Eğer bir filmi tavsiye ettiyse, o film izlenmeli. O filmi aylar önce tavsiye etmişti. Alıp izleyecektim ondan; ama olmadı bir türlü. Geçen gün aklıma düştü, istedim; "tamam, çarşamba getiririm" dedi, perşembe getirdi.

......


Into the Wild.

Şeylerden ("things, things, things...") kaçabilmek için yapılan bir yolculuktu Christopher Johnson McCandless'ınkisi, ya da kendi deyimiyle Alexander Supertramp. İsmi de şey'lerden biri olduğundan, onu bile yanına almadı. Supertramp, supertramp...

İstediği şey Harvard Hukuk ("Mr. Franz, i think careers are a 20th century invention and i don´t want one.") değildi, yeni bir araba değildi, A+ ya da herhangi bir şey de... Özgürlüktü sadece. Otostop, kano, dalış, trende kaçak yolculuk... Ve tabii ki Alaska. Alaska, Alaska... ("I now walking into the wild.")



Alaska yaşama sebebiydi belki de. Her şeyi geride bırakmayı göze alabilmesini sağlayan sebep. Herkesten vazgeçmesini sağlayan sebep, Tracy'den bile. Çünkü Alaska onun özgürlüğüydü. Mutlu olmasını sağlayacak şeydi. Vahşi doğa... O ve vahşi doğa. Özgürlüğü buradaydı, mutluluğu. Öyle miydi gerçekten? Elleri titreye titreye yazdığı satırlarda saklı sanki bu biraz("Happiness only real when shared.") ve Tracy'nin yüzünü son görüşümüzde.

Her şeye gerçek ismiyle seslenecekti. Her şeye, her şeye... Yabani-patates-köküne bile. Kendine bile...

Ve sonra Tanrı güneş ışınlarını onun üzerine yolladı, yüzüne...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

dünyadaki en iyi filmlerden biri kesinlikle.

Adsız dedi ki...

bu film ile gandhi arasında kalmıştım d&r'da. sonra gandhi'yi aldım, hala pişman değilim yine olsa yine yaparım, gandhi favori filmlerimdendi zaten. :p ama aklımda kalmıştı. şimdi hatırladım ve izleyeceğim. :]

Amélie Poulain dedi ki...

Yazıyı yeniden okurken farkettim de, spoiler vermemeye çalışmanın kısıtlayıcılığı ve filmin hala daha etkisinde olmanın duygusal karışıklığıyla çok vasat bir yazı yazmışım. I ıh, olmamış...


jeanne*: Kesinlikle öyle.

Eliphantom: Mutlaka izlemelisin. Ve benim de izleyeceklerim arasına bir film daha girdi, Gandhi. Teşekkürler. (=