12 Eylül 2008 Cuma

ÖSS Kalksın, Yaşama Zaman Kalsın

ÖSS amma da çok tartışılıyor değil mi şu ülkede? Kimileri ÖSS sınavı diyor, kimileri öyle diyenlere gıcık oluyor. Kimileri eğitim sistemine sayıp sövüyor, eleştirirken kendinden geçiyor.

Gün aşırı sistem değiştiren bir ülkedeyiz. Birini öğrenmeden başka bir sistemi önümüze koyuyorlar. Biz de çoktan bunu kabullenmiş olarak, "sıradakii '" modunda bekleyip duruyoruz. Neredeyse her gün bir şekilde bahsediyoruz ya da en azından duyuyoruz. Bir lise öğrencisiyseniz, hele de ÖSS'ye hazırlanıyorsanız ve ilerideki hayatınızda iyi bir mesleğe (iyi meslek de ne yahu? kime, neye göre iyi? size göre mutlu olunan, başkalarına göre bol parası olan meslek olsa gerek.) sahip olmak istiyorsanız, hayatınızın eksenine oturuyor. Artık siz çoktaaan 'çoktanseçmeli' bir hayatın kölesi olmuşsunuzdur hem de seçemeden.

Okul, dersane, kitaplar, soru bankaları, yaprak testler, etüttler, ders tekrarları, denemeler... Okurken bile içi sıkılıyor insanın, uzatmamalı o yüzden. Peki ne tüm bunlar? Bir ÖSS gencinin hayatı, seneleri. Çalışıp didinirken kaybettiği eğlenceli anlar, yaptığı fedakarlıklar. Düşünmesi bile boğucu, kasvetli. Ama ne var ki gerçek bu. Bir sınav var 180 sorusuyla, otura otura bir taraflarımızı uyuşturacak kadar uzun 195 dakikasıyla (gerçi o anki stresten kimin aklına bir tarafları gelir orasını da bilmiyorum ya neyse). İstemiyoruz, hoşlaşmıyoruz kendisinden. Ama genç yönünden maaşallah dedirtecek derecede bir nüfusa sahibiz ve mutlaka bir şeyler yapılacak ve içlerinden bazı kişiler seçilecek falan fıstık.

Yani ne kadar da isyan etsek biliyoruz ki ismi ÖSS olsun, YÖGES olsun DÇS (dümbelek çalma sınavı) olsun; ne olursa olsun bir sınav olacak ve biz oflaya puflaya hayatımıza bu sınavı bir şekilde sokacağız. Sokmakla kalmayıp, bir de hayatımız yapacağız. Bu sınavın alternatifi var mı? -Zor. Varsa tutar mı? -Hiç sanmıyorum. Ama yine de insanın diyesi geliyor... ÖSS kalksın, yaşama zaman kalsın !

3 yorum:

Adsız dedi ki...

ne kadr da güzel cümleler bunlar..hele yazanı tanıdıktan sonra şaşırasım geliyor onun bu bir çok konuda yaptığı yorumlara,sözcükleri dizilişine verdiği öneme vs..ne diyelim blog un hayırlı olsun hanımefendi...e takip edriz artık sık sık........eywallah.......

Adsız dedi ki...

valla lise 1 okuyorum bu sene, ben de bi ara öss'ye gireceğime inanamıyorum :S zaten oks den yeni çıktım, aynı stresi tekrar mı yaşayacağım yani? bıktım şu sınavlardan :S
bi de şıklar E'ye kadar falan.. her neyse bence de kalksın yaa.. sinir sinir uyuz uyuz.. neyse çok uzattım, süper olmuş yazın semra'cım =)

Amélie Poulain dedi ki...

Anaaamm sen daha 9. sınıftasın bu kadar erken takma bunları yavrucuum.
Sonra kafayı yersin, benim gibi olursun, kazandibini kulağınla koklamaya çalışırsın filan (gerçi onun öss'yle bi ilgisi yoktu, kızlar tuvaletinin duvarına kafa attığımdan dengem bozulmuştu, ondan herhal). Yazık olur yani.
Gençler arasında görmek istemediğimiz hareketler bunlar.
=P