25 Kasım 2008 Salı

Götiğim Ben Tağam mıığğğ!




6. sınıfta sınıf öğretmenimiz ilkokul çocukları gibi bizi kendi istediği yerlere göre oturttuğundan, ilk defa o sene aynı sınıfta bulunduğumuz D.... isimli bir kızla yanyana oturmak zorunda kalmıştık. Ben o zamanlar da şimdiki gibi yırtık(bu annemin tabiri), muhalefet etmekten çekinmeyen -hatta zevk alan, açıksözlü olduğumdan pek sevilmeyen biriydim. D. ise benim tam tersimdi. Sessiz, kimseye karışmayan, ruh gibi biriydi. Lakin onun da pek seveni yoktu. Zaten benim ortaokul hayatım b.k gibiydi. Kimse kimseyi sevmezdi. Hele de son 2 sene felaketti. Sınıfın çoğunu kızlar oluşturduğundan kimse birbirini çekemiyordu. Millet birbirinin yüzüne gülüyor, arkasından demediğini bırakmıyordu. Okul birincisi olmam, çok büyük bir suç içlemiş biri gibi gösteriyordu beni. Düşmandı herkes. Yüzüme gülenler, bıraksalar bir kaşık suda boğardılar beni heralde. Neyse ki liseye başladığımdan beri görüşmüyorum hiçbiriyle. Çok şükür!


Neyse konumuz bu değildi. 6. sınıfa dönelim. Bu D. şahsiyeti çok çekingendi, hatta bana sorsanız hayatının hiçbir döneminde başkaları tarafından farkedilemeyeceğini bile söyleyebilirdim o zamanki şekliyle. Ama bir kez daha anladım ki, insanlar çok çabuk değişiyor. Geçen gün feysbuk'tan bir grup daveti geldi. Mezun olduğum okulun mezunlarıyla alakalı. Hadi bir girelim bakalım dedik. Bir de baktım ki kurucusu bu D. şahsiyeti. Uzun zamandır hiç görüşmemiştik, acaba neler yaptı diye merak ettim, arkadaş olarak ekledim. Eklemez olaydım! Keşke D. gözümde yine o eski halim-selim ve sessiz D. olarak kalsaydı.


İlk dumurluk durumum profil resmini görmemle oldu. Çok götik resmi vardı kendisinin. Yüzünün dörtte biri göz kalemiyle boyanmış. Zannedersin savaşa gidiyor da, kamuflaj yapmış. Sonra saçının uçlarına mavimsi-yeşilimsi bir saç spreyi sıkmış (boya olmadığını diğer resimlere baktığımızda anlıyoruz). Siyah bir bluz giymiş. Ve de objektife bakmadan çok manidar, bir o kadar da gotik(!) bir bakış atmış. Ayrıca ismindeki harflerin bir kısmını küçük, bir kısmını büyük yazmış. Bakın burdan da ne kadar kuul biri olduğunu anlayabiliyoruz. Bir de ismindeki g'yi "q" olarak yazmış -ki bu da havasına hava katan bir hareket. Fotoğraf yorumlarına ve verdiği cevaplara bakarsak ne denli gotik olduğunu daha iyi anlayabiliriz:



Osqe Rocker: qothic girL =)

(ilk yorum kendisi gibi rakır olan, bunu da herkese belirtmeyi bir borç bilen arkadaşından. ismindeki ve gothic'teki g'yi "q" yazarken girl'deki g'yi neden aynen bıraktığına anlam veremiyoruz. halbusi öyle yapsa çok daha kuul olacaktı. oradan kaybettiği puanı l'yi büyük yazarak ve tabii ki de türkçe kullanmaya tenezzül etmeyerek tamamlamış. tebrik ediyoruz kendisini.)


D. : --------------------------euhueuhu!:...........!xD!.... =)))))


Hande: anam d. senid ahanda böle rockçı qördysem tmm artkın:D


D. : yhaaa öL€ işT€ .....=)))))))))3 s€n€d€ çoK ş€yyy deiŞtİ........=)))))))))xD!............

(götikliğin sınırları zorlanıyor sayın seyirciler! bakın en önemlisi ya'yı yhaaa şeklinde kullanmış. ayrıca bir kez daha büyük-küçük harf kombinasyonu ile yazıya ne denli bir kuulluk kattığını görüyoruz. e'leri de € şeklinde kullanarak bir kez daha gönlümüzü fethetti! Cümlenin içeriğinden de "eski ezik ve sessiz kız değilim. kuul oldum, gotik bile oldum. günde 3 göz kalemi bitiriyorum o derece yani..."yi rahatlıkla hissedebiliyoruz.)


Hande: belli oluo wla baya bi se deişmiş :D


İbrAhim Ş.: nice pic :D


Fevzi: TırsTımm ama Çok hoŞsunnn :$ (=


Umur: d. yunanlı kızlara benzemişin ama cok tatlı olmusun kradesim...


D. : saol UmuR ....xD....................YuNaNlıMı :P





Diğer fotoğraflarına yapılan yorumları da paylaşmak isterdim. Ama bir gün için bu kadar götiklik yeter size, yoksa alışık olmayan bünyeniz kaldırmayabilir.


Sevgiler, saygılar. Götik kalın!

10 yorum:

Moonshield dedi ki...

İnsanların tarzlarına saygı duyarım, misal emolardan nefret ederim ama tipleri kayık olduklar için değil, aynen bahsettiğin gibi Türkçe katliamları ve saçma ideolojilerinden dolayı nefret ederim. Türkiye'mizde "rakır" ların ne denli kötü görüldüğüne hepimiz şahidiz, misal ben de rock/metal dinlerim, ama gelin görün ki yazımdan kaybediyorum! Benden rakır makır olmaz! Ezikim ben!

Rock dinlemeyi, gothic olmayı saçmalamak, Türkçe'mizi katletmek, 0-3 yaş grubu gibi davranmak gibi zannedenleri burdun balgamlı tükürüklerimi yollamaktan çekinmiiyciğmm sevgili Amelieğğ.

Sen gothic olabilirsin, tamamdır, eğer gothicliği gerçekten hissederek yaşayacaksan, tamamdır, ama sırf tarz olsun kuul olsun cix olsun havalı olsun diye olmaz bu işler. Bir kere eğer gerçekten Gothic olmak istiyorsan kuul olmayı istemeyeceksin evladım, çünkü bunlar ezilmişlikten türemiştir. Mutsuzluktan türemiştir, bunu bil, haddini de bil! nerede o kız, çıkışa gelsin. :Pp

Camilla dedi ki...

toplumda yer edinme cabası var sanki genclerde artık. Bu tür bazı eğilimler de bu dediğimi destekliyor zaten. Ve bu tip insanlr da bi tarzda uzun süre duramıyor zaten, bi bakıosun emo bi bakıon rocker bi bakıosun ayrı bi trip. Amann anlayamioruz kimsei işte

cesetizleri dedi ki...

facebook ne berbat bir şey..
hala üye değilim..
olmaktan korkuyorum.

Nesnel İleti dedi ki...

Yahu bunlar tikilerden sadece dinledikleri müzik bakımından ayrılan grupta yer aldıklarını anlasınlar artık.

Sinirlenmeyip psikolojik yaklaşıyorum olaya:
Böyle durgun kişilikler haliyle bir gün ailelerinden başka içinde kabullenebileceği bir ortam arıyorlar. "gotik" olmakda çok zor değil bence. Aynı şekilde "tiki"lik de böyle. Birinde ecük rock-metal vs. dinlemişliğin/bilgin olsun, git "gotik" elbise satan dükkandan al bikaç parça bişey oldu sana gotik. Tikilikte de paran varsa giyersin markaları, ecük dans figürü bilirsen, kulağın tekno'ya dayanırsa tamam işte.

Zaten ikisi de Türkçe'yi katlediyor ki yeminlen budaklı meşe odunuyla dövesim geliyor böylelerini!

Sonuç olarak yazının nereye gittiği konusunda en ufak bi fikrim yok. Hatta dünyanın en yüzeysel adamı tadında bir yazı olmuş. (Silmeye de kıyamadım =P)

Unknown dedi ki...

Ben yıllardır Rock/Metal dinliyorum ama bugüne kadar hiç öyle tamamiyle siyah giyinmedim.. :/ Pembe de giydim mavi de.. Epica, Nightwish çıldırıklığım da varken gayet güzel gothic takılabilirdim.. Ama komik olurdum hea.. Kendimi canlandırdım da gözümde nihaha.. Tombilik tombilik, kara kara bi' kız.. Tipim de müsait değil, görenin mıncıklayası geliyor zaten.. Öyle alttan alttan, dik dik bakamazdım da ben.. Muhauha! Ay ne güldüm sabah sabah.. Bak yaa! xD
Neyse konumuz götik ben değil D.'yi gizleme çabalarının boşa çıkmış olması.. İfşa etmişsin cicişin adını.. Ehehe.. :))

Amélie Poulain dedi ki...

Moonshield: Yok canım yok, mümkünatı yok olamayız. Bir tek ğ'leri abartı şeklinde kullanıyoruz -her ne kadar gırgırına olsa da. Ğ'ye takıntısı olan gotik de hiç görmedim ben.

Camilla: Evet. Tikilikten sıkılıp gotik, gotiklikten sıkılıp emo olmaları muhtemel.

Cesetizleri: Zaten bir hayrını da görmüyoruz ya. =S

Nesnel İleti: Yüzeysel müzeysel ama sanki kendi içini değil de, benim içimi dökmüşsün. Bir de azcık bile müzik bilgisi olmadan yapıyorlar artık bunu. Katy Perry'nin 'i kissed a girl'ünü dinledikten sonra "rak forevır" olaylarına girip, metalci addediyorlar ya kendilerini bazı şahsiyetler; gülüyorum işte.(=

Piltik'anım: Rock/metal'i bayıla bayıla dinlerim. Siyah da güzel renktir. Severim de, giyerim de. Ama hiçbir zaman "siyah olmazsa olmaz kardeşim", "ııyyy mavi mi?" triplerine girmedim. Çünkü gerçekten saçma. Sadece siyah kıyafetler mi güzel kardeşim! Hem siyah giysem bile göz kalemi kullanmadığımdan baştan kaybediyorum. Savaşa çıkıyormuşçasına boyamazsam kendimi nasıl gotik olabilirim ki?
(Bir de farketmemişim o kısımları, düzelttim sonradan. Aman o kadar da önemli değil zaten yav.=P)

merve limon. dedi ki...

ahaha allah karetmeye seni, tespitçi hanım:)

varya gerçekten ilk gothic kişi arkadaşım olsa çok mutlu olurdum. böyle sarılırdım ona pamuklara yatırırdım. o gerçek gotiktir çünkü. şimdikilerin hepsi imitasyon.
beheeyy gençlik nereye azizim?

Amélie Poulain dedi ki...

Boş zamanlarımızda ailecek tespit yapıyoruz. Delicesine bir zevk alıyoruz bu işten. Manyakız biz. =P


Bir de düşündüm de, ciddi ben de tanımak isterdim o ilk gotik ablayı. Ne ilginç olurdu bee!

+Var yaaa, benim bi' arkadaşım vaaar, gotiiiikk.
-Götik ne be? Küfür mü ettin şimdi?
+Gotik, gerizekalı gotik.
-Haaa, niye ama? Doktor filan olsaymış ya. İyi kazanırmış o vakit.
+Hı hı...

Sycorox dedi ki...

Valla okyunca güldüm baya,bunların yazı karakterlerini çözmek baya iş oluyor:)
Bende dinlerim rock,metal falan hatta saçlarımı renklerden renge sokarım ama açıkçası aman rakırım,yok efenim çok siyah giyerim formatında değildir,canım ne istiyosa hissediyosam öle yaparım,ki öyle olmalıdır...Kasarak yapılan şeyler,insanı yapmacıklaştırır be:)

BettyBlue dedi ki...

ahahah =D
çok gereksiz.
bi de yeni moda bu gothic, emo filan.
herkeste aynı şey taklit ediliyo biraz farklı şeylere, doğal seylere özenseler bari.
marjinal de olmuyor üstelik.
sahnelik akıyor her yerinden bu tür girişimlerin.